Deze week verhuis ik naar Magburaka!! - Reisverslag uit Makeni, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu Deze week verhuis ik naar Magburaka!! - Reisverslag uit Makeni, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu

Deze week verhuis ik naar Magburaka!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kiki

09 November 2009 | Sierra Leone, Makeni

Jawel, alweer. Ik heb goede hoop dat het eindelijk gaat gebeuren. Mensen gaan me meer waarderen, de engigheid is eraf denk ik na een charme-offensief. Nee, even serieus: er is gewerkt en genetwerkt. Het blijft een vreemd idee: ik daar alleen. Maar dat was de uitdaging. Het blijft ook zeer de vraag of al die hulp het land nu naar een hoger plan brengt (vooralsnog van 177 naar 174 op de Human Development Index; Hoera!!!) of dat het de regering een uitstekende mogelijkheid biedt om op de lauweren te rusten en alles aan INGO's over te laten.
Hierop ga ik me zeker focussen de komende weken.
Voor mij is het interessant om te horen hoe u, geachte lezer, hierover denkt: als we inderdaad gaten vullen, als vrijwilligers of buitenlanders, met eigen geld,ontnemen we dan Sierra Leone niet de kans om zichzelf te ontwikkelen naar eigen behoeften en ideeen? Graag respons!!!
Van mijn malaria ben ik genezen. De droge tijd komt eraan, dus voorlopig zal het wel beter gaan denk ik.
Ik moet even een paar biertjes gaan halen voor degene die mij zijn internetstick heeft uitgeleend, vandaar dat ik het kort houd.
Nog immer overwegend genietend van dit wonderlijke land groet ik u allen!

  • 09 November 2009 - 19:41

    Wim:

    Kijk uit dat je niet per ongeluk onderweg te veel van die biertjes opdrinkt.
    Heb pas het boek "de crisis caravaan" gekocht.
    Als het de moeite waard is stuur ik het op naar je.

    Groetjes van Wim

  • 10 November 2009 - 20:44

    Mam:

    Hallo Kiki
    Regelmatig door Rob op de hoogte gehouden waar je bent en hoe het met je is, maar leuk weer iets van je zelf te lezen.
    Ja Kiki jullie werk zal wel een druppel op een gloeiende plaat zijn, maar voor jou toch een belevenis die je nooit zal vergeten.
    Maak er het beste van Kiki. We denken aan je.
    Groeten van pap en liefs van mij

  • 12 November 2009 - 14:43

    Rob Veffer:

    hoi kiki,
    ik heb net je reisverslagen zitten lezen. het lijkt me best spannend daar. je moet duidelijk knokken voor je plekkie. maar zo te zien lukt dat wel.
    groetjes van de "koffieclub" en houd je taai.

  • 12 November 2009 - 21:56

    Mieke:

    Na drie dagen nadenken over de stelling ben ik tot de conclusie gekomen dat het vullen van gaten te vergelijken is met water naar de zee dragen en hooguit een bijdrage levert aan het imago van de vrijwilliger...
    De komende drie dagen ga ik nadenken over wat goed zou zijn voor Sierra Leone, dus pak nog niet je tasje!

    Tot dan,

    Mieke

  • 15 November 2009 - 08:39

    Jacqueline:

    Hoi Kiki
    Mooi om je ervaringen te lezen. Ik denk dat gaten vullen kan helpen, als je tegelijkertijd de mensen stimuleert om zelf ook iets te ondernemen. De boel in 'beweging brengen', i.p.v. alleen zorgen voor.... Ogenschijnlijk kleine dingen op individueel nivo kan veel teweeg brengen! Veel succes!

  • 17 November 2009 - 22:40

    Mieke:

    Het heeft iets langer geduurd dan drie dagen, maar het is dan ook geen eenvoudig onderwerp.
    In ieder geval lijkt mij kennisoverdracht altijd zinvol. Het stimuleert de locals tot nadenken en vergroot hun mogelijkheden.

    Dus Kiki, barst los in Magburaka.
    Sterkte en succes!

    Mieke

  • 18 November 2009 - 20:59

    Astrid:

    Hoi Kiki,

    Ben je al verhuisd? Ik ben benieuwd hoe het met je gaat dus lees ik je reisverslagen met grote interesse. En ze zijn ook nog eens leuk geschreven! Veel succes in Magburaka als je daar eindelijk aangekomen bent.

    groetjes, Astrid

  • 23 November 2009 - 19:51

    Petra:

    Jee, wat een lastige stelling. Macro denken leidt met denken over dit soort onderwerpen altijd tot een negatief antwoord. Dus wil je iets positiefs horen, denk dan micro, ienie-mini-micro misschien zelfs. Als je misschien 1 iemand gelukkiger (door of via jouw blijft een been behouden bijv.) of beter of blij maakt, dan is dat toch geweldig. Tja en dat je dat dan helemaal in Sierre Leone doet, tja, daar is het wel bijzonderder denk ik, dat een been wordt gered. Tot zover. Groeten en succes met de eventuele benen, Petra.

  • 08 December 2009 - 20:03

    Corrie:

    He Kiki, waar zit je dan??????
    We horen niks meer van je.
    Ben je nu inmiddels al verhuisd?
    Laat weer eens een keertje van je horen!

    Groeten van de 5 schapen

  • 10 December 2009 - 09:48

    Elly:

    Hoi Kiki, Jawel, dit is weer een van je filisofische vragen. Ik herken je weer helemaal uit de tropencursus. Ik ben benieuwd naar je eigen antwoord over enige tijd en ik hoop dat je het met ons wilt delen.
    Ik ben zelf terug uit Indonesi"e. Ik heb op Sumatra een adviserende rol vervuld bij een opleiding voor verpleegkundigen en verloskundigen. Leuk project en veel werk voor ze achter gelaten om de opleiding op een hoger plan te brengen. Deze formule bevalt me wel: rondkijken, advies formuleren in samenwerking met het management, beginnetje maken in de vorm van training, weggaan,contact houden en later weer terug. Intussen kijkt de lokale vertegenwoordiger ook mee of ze er een beetje uitkomen. Misschien is dat een beetje een antwoord. Voor mij werkt het.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 118454

Voorgaande reizen:

18 September 2009 - 21 Januari 2011

Ontwikkelingshulp in Sierra Leone

18 September 2007 - 17 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Terug in Sierra Leone

Landen bezocht: