Kwis! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu Kwis! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu

Kwis!

Door: Kiki van Beelen

Blijf op de hoogte en volg Kiki

07 Januari 2011 | Sierra Leone, Freetown

Dan nu eindelijk, en als afsluiting van dit deel van mijn Sierra Leoonse avontuur, de beloofde multiple choice kwis, om te zien of u goed opgelet heeft. Met prachtige prijzen!

1. De plaatsen waar ik in Sierra Leone gewerkt heb zijn
a. Freetown, Lungi en Port Loko
b. Kenema, Magburaka en Bo
c. Kabala, Kailahun en Makuth
d. Magburaka, Makeni en Freetown

2. Wat is de naam van een zoon van de timmerman uit Magburaka?
a. Pakistan
b. Columbia
c. Mongolia
d. Holland

3. De blanken worden in Sierra Leone vaak aangesproken met
a. Mzungu
b. Opporto
c. Red neck
d. Whity

4. De enige stuwdam in Sierra Leone heet
a. Mile 91
b. River no. 2
c. Bumbuna
d. Lakka

5. De meest populaire groente hier is
a. Casavaleaves
b. Potatoleaves
c. Mais
d. Bonen

6. De dichtsbijzijnde Nederlandse ambassade vanuit Sierra Leone is in
a. Dakar, Senegal
b. Lagos, Nigeria
c. Abidjan, Ivoorkust
d. Banjul, Guinee

7. De naam van de enige psychiater hier is
a. Dr. Hamid
b. Dr. Nahim
c. Dr. Mansour
d. Dr. Kargbo

8. De beste manier om in Afrika een nieuwe regeringsleider te bepalen is met
a. Democratische verkiezingen
b. Een man tot man gevecht tot de dood van slechts één mens erop volgt
c. Erf-opvolging
d. Een dans competitie

9. De wijk in Freetown waar Moses en ik wonen heet
a. Waterloo
b. Kissy
c. Lumly
d. Aberdeen

10. De naam van onze huishond is
a. Wladimir
b. Adolf
c. Nero
d. Fidel

11. Welke vis vangen de vissers hier vanaf het strand?
a. Small puta
b. Makreel
c. Yellow Jack
d. Sardine

12. De gemiddelde levensverwachting in Sierra Leone is
a. 35 jaar
b. 79,5 jaar
c. 48,5 jaar
d. 54 jaar

13. Wat is, van de developmental goals, de grootste money maker hier?
a. Education
b. Secure livelihoods
c. Maternal mortality
d. Good governance

14. Mijn nieuwe achternaam is
a. Sankoh
b. Koroma
c. Fofana
d. Kamara

15. Hoe lang moest ik wachten voordat ik hier aan mijn eerste baan kon beginnen?
a. zes dagen
b. zes weken
c. zes maanden
d. zes jaar

16. Wat was/is de grootste vloek voor Sierra Leone?
a. De slavernij
b. De koloniale tijd
c. De hulp
d. De corruptie

17. De meest waardeloze vliegmaatschappij van Afrika is
a. Arik Air uit Nigeria
b. Air Maroc uit Marokko
c. Kenyan Airways uit Kenya
d. Stolen Wings uit Sierra Leone

18. Wat is de naam van mijn Philippijnse collega-vrijwilliger?
a. Justin
b. Francesco
c. Reynaldo
d. Alimama

19. Hoe heet het enorm irritante en hardnekkige computervirus waar ik aan geleden heb?
a. Raila Odinga virus
b. Omar Al Bashir virus
c. Robert Mugabe virus
d. Charles Tailor virus

20. Wie is een bekend criticus van de westerse Hulp aan Afrika?
a. William Easterly
b. Dambissa Moyo
c. Linda Polman
d. Yash Tandon

21. Wat is de naam van onze overbuurman hier in huis?
a. Mohammed
b. Alhadji
c. Ali
d. Ibrahim

22. Wie wordt de redder van Sierra Leone?
a. De United Nations
b. Bob Geldof
c. China
d. Voluntary Services Overseas

23. Hoe worden motortaxi’s hier genoemd?
a. Djamba
b. Okada
c. Pojo
d. Poda poda

24. Wat is de naam van onze ontslagen motortaxi rijder?
a. Sjah
b. Rasta
c. Mystical
d. Mani

25. Wat is de naam van de huidige populaire president van Sierra Leone?
a. Bai Bureh
b. Ernest Bai Koroma
c. Black Johnson
d. John Tarawali

26. Wat vond u van mijn blogs?
a. Uitstekend
b. Goed
c. Voldoende
d. Onvoldoende

Dit waren de vragen.
De oplossing kunt u in de reactieruimte hieronder invullen. Graag op de volgende manier: 1 a,b,c of d; 2 a,b,c of d; etcetera. Vergeet niet om hierbij uw naam te vermelden.
Extra opmerkingen mogen, maar wel graag zo beknopt mogelijk. Bij behoefte aan lange verhalen kan mijn emailadres (kikivanbeelen@zonnet.nl) gebruikt worden, graag zelfs, ik beloof hierbij elke email persoonlijk te beantwoorden.
Schroom niet om mee te doen, het is helemaal niet erg als u niet alles goed heeft!

De prijzen!!!
Eerste prijs: Een exemplaar van mijn boek over de afgelopen 15 maanden
Tweede prijs: Een sensationele rondrit door Freetown bij Moses achterop de Bajaj
Derde prijs: Een diner in 3C Casavafarm, Goderichroad, Freetown, bestaande uit Casavaleaves met rijst

De uitslag van deze kwis verschijnt over twee weken, ook hier op dit weblog. De deskundige jury bestaat uit mezelf. Over de uitslag kan verder niet gecorrespondeerd worden, en ook de tweede prijs gaat er maar één keer uit, dus doe uw best en stuur uw oplossing bijtijds in. Desgewenst kunnen de winnaars van de tweede en derde prijs hier samen naartoe komen; helaaas kan ik de reis niet betalen dus op eigen kosten.

NB: De eerste prijs kan even op zich laten wachten, aangezien ik nog een uitgever moet vinden. Tips van harte welkom.

Alle deelnemers veel succes!

  • 08 Januari 2011 - 12:30

    Marja T.:

    1.d 2.a 3.b 4.d 5.b 6.a 7.b 8.a 9.a 10.d 11.c 12.c 13.c 14.c 15.b 16.c 17.a 18.d 19.a 20.a 21.d 22.b 23.a 24.d 25.b 26.(ook een beetje een test hoe het met mijn geheugen is)

  • 08 Januari 2011 - 19:17

    Trudy:

    Leuke kwis!

    1d 8a 15b 22c
    2a 9c 16d 23d
    3b 10d 17a 24d
    4c 11c 18c 25b
    5a 12c 19a 26a natuurlijk!!
    6a 13c 20a
    7b 14d 21a

  • 08 Januari 2011 - 20:49

    Corrie:

    Dat was best moeilijk. Maar hier komt het dan:
    1d / 2a /3d /4d /5a /6a /7b /8a /9c /10d
    11a /12c /13c /14d /15b /16d /17a /18c
    19a /20c /21a /22d /23c /24d /25b en een volmondig AAAAA voor 26

  • 10 Januari 2011 - 13:27

    Petra:

    Jeetje, Kiki, ik heb de hele kwis gemaakt (wat een werk) en toen kreeg ik als bericht bij het plaatsen dat er een storing is (misschien een van die virussen van vraag 19). Nu blijken mijn antwoorden dus niet geplaatst te zijn. Ik ga het niet nog een keer doen. Doe mij maar de poedelprijs.

  • 14 Januari 2011 - 11:44

    Karen:

    Goed dat je me er nog even aan herinnert, door de drukte langs me heen gegaan. Maqar hier volgen de antwoorden:
    1.D 2.A 3.B 4.C 5.A 6.A 7.B 8.A 9.C 10.D 11.C 12.C 13.C 14.D 15.B 16.D 17.A 18.C 19.A 20.A 21.A 22.C 23.C 24.D 25.B 26. Aatje

    LIefs Karen!!

  • 14 Januari 2011 - 15:52

    Karen:

    Hoewel ik meer voor 8.D voel eigenlijk, maar de rest kan ik wel achter staan.
    Liefs Ka

  • 17 Januari 2011 - 10:03

    Rob:

    Met een paar keer gokken:
    1d 2a 3b 4c 5a 6a 7d 8a 9c 10d 11a 12c 13b 14d 15b 16d 17a 18c 19a 20c 21a 22c 23b 24c 25b 26a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1218
Totaal aantal bezoekers 118457

Voorgaande reizen:

18 September 2009 - 21 Januari 2011

Ontwikkelingshulp in Sierra Leone

18 September 2007 - 17 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Terug in Sierra Leone

Landen bezocht: