Freetown, Sierra Leone - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu Freetown, Sierra Leone - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu

Freetown, Sierra Leone

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kiki

24 September 2009 | Sierra Leone, Freetown

Ow di bodi?
Nu een week in Freetown. Mijn meest gewaardeerde gezelschap is Jayne, een vrijwilliger die gelijk met mij is aangekomen. We logeren op hetzelfde adres, bij iemand die hier al een jaar is en ons wijs maakt hier. Jayne is geweldig, mijn leeftijd, uit de UK, het is alsof we elkaar al jaren kennen.
Freetown is ook geweldig, een groot vakantieparadijs wanneer je niet te ver kijkt. Mensen zijn vriendelijk, er is van alles te krijgen, lekker eten. Ook veel regen nog, enorme hoosbuien.
Deze week hebben we de in-country-training, met de andere 7 nieuwe vrijwilligers. We voelen ons zeer gesteund door het zeer professionele betrokken team van Sierra Leone, vakmensen die echt hun best doen. We hebben een korte Krio training gehad, een bankrekening geopend, lokale telefoon geregeld etc etc. En veel inside informatie gekregen over het land en hoe het hier werkt. Ik heb het gevoel dat het erg veilig is, hoewel op de wat langere tijd de zaken wel kunnen veranderen vanwege de onvrede met de regering en de erg lage levensstandaard.
Volgende week naar Magburaka hospital. Dar zal ik van opkijken, vergeleken met de ziekenhuizen in Nederland is het een doffe ellende denk ik. Ik loop eerst nog een paar dagen mee met Suzie in Makeni, zij is hier 13 maanden en van haar kan ik veel leren.
Het meest spectaculair tot nog toe was denk ik de helicopter van het vliegveld naar het centrum van Freetown, over een grote riviermond. Zeer veel kabaal, open ramen, geweldig! Deze week voelt als een geweldige vakantie, en als nuttige voorbereiding. Vooralsnog ben ik blij dat ik hier ben, een goede keuze al met al.
Wat ik het meest mis, naast een persoon, is stromend water, en de sportschool: ik heb nauwlijks wat anders gedaan dan zitten.
Ik groet jullie allen!

  • 24 September 2009 - 09:56

    Karen:

    Dat klinkt als een goede start lieve Kiki, leuk wat van je te horen, blijkbaar is er ergens internet. Succes volgende week in het ziekenhuis, maar blijkbaar krijg je nog wat ondersteuning. Het gaat vast goed.
    Hoe was je jezelf nu?
    Liefs, Karen

  • 24 September 2009 - 17:20

    Corrie:

    Fijn om te horen dat je iemand hebt ontmoet met wie je het goed kan vinden.
    En je bent ook weer een ervaring rijker; vliegen in een helicopter!
    Nou Kiki veel succes met wat je verder te wachten staat.
    Groetjes van mij.

  • 24 September 2009 - 20:22

    Mieke:

    Wat geen stromend water....
    Het komt met bakken uit de hemel, dus niet zeuren.
    Goed om te horen dat je per helicopter bent vervoerd, want ik had gelezen dat het over de weg en over het water niet al te veilig was.
    Nu nog op de motor met je trendy helm!

  • 24 September 2009 - 21:41

    Boudewijn:

    Ha, eindelijk een echt verslag....interessant te lezen hoe het je daar vergaat. Maak er wat moois van in de breedste zin van het woord,ik blijf je volgen, groeten, Boudewijn &fam

  • 25 September 2009 - 20:55

    Wim:

    Eindelijk een teken van leven, begon al ongerust te worden.
    Goed om te lezen dat het tot nu toe goed gaat.
    Het allerbeste en blijf schrijven.
    Groetjes van Liesbeth en Wim

  • 25 September 2009 - 22:21

    Paul (vso):

    Hoi Kiki,

    Mooi dat het goed bevalt! Al toegekomen aan de spreekwoorden en gezegdes in Krio? Hier een toepasselijke:
    Wetin ren mit, na-in i de sok :-)

    groetjes Paul

  • 01 Oktober 2009 - 19:00

    Geertje:

    Hoi Kiek,
    Inmiddels moet je al op je plekje zitten. Ik ben echt heel benieuwd wat voor een ziekenhuis je daar hebt gevonden.Minstens zo benieuwd naar alle mensen die je daar gaat leren kennen.Liefs en hou je taai!

  • 03 Oktober 2009 - 10:25

    Nel:

    Na de eerste indrukwekkende week zul je inmiddels al weer wat ervaringen rijker zijn.
    Fijn dat er mensen zijn die die met je delen en waarvan je de "kneepjes" van Sierra Leone leert. Pas goed op jezelf! Ik ben zeer benieuwd naar je volgende bericht.
    Liefs!!!!

  • 04 Oktober 2009 - 10:11

    Saskia:

    hee kiki wat een ervaringen en je bent er nog maar zo kort. ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis is. maar dat ga ik geheid lezen.
    groetjes

  • 04 Oktober 2009 - 17:21

    Petra:

    Hoi Kiekje,

    Leuk om te lezen je weblog. Schrijf je snel weer? Ben benieuwd naar het ziekenhuis. Klinkt tot nu toe heel goed allemaal. Goed dat je het hebt gedaan, zeg!

    Groeten van Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 118493

Voorgaande reizen:

18 September 2009 - 21 Januari 2011

Ontwikkelingshulp in Sierra Leone

18 September 2007 - 17 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Terug in Sierra Leone

Landen bezocht: