Weer spannend nieuws via de hotline-Sierra Leone!! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu Weer spannend nieuws via de hotline-Sierra Leone!! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Kiki Beelen - WaarBenJij.nu

Weer spannend nieuws via de hotline-Sierra Leone!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kiki

24 Juni 2010 | Sierra Leone, Freetown

Het is regentijd hier, dus mocht dit verslagje onverwachts eindigen dan kan dat aan de gestoorde internetverbinding liggen. Een andere reden kan zijn dat mijn baas ineens binnenkomt; die ziet me de hele morgen al met outlook vensters enzo, en hij moet toch wel een positief beeld hebben van mijn inzet hier.
Hier is inmiddels het College of Nursing in Freetown. Alle andere banen heb ik verlaten, of moeten verlaten, en ik heb een maand geleden voor dit alternatief van mijn NGO gekozen. Ik ben hier nu de tweede week. Vorige week orienteren op de nieuwe postgraduate cursus 'Psychiatric-Mental Health Nursing, waar mijn collega vrijwilliger Reynaldo al een maand of drie mee bezig was. Maar ineens bleek dat de studenten die bijna klaar zijn met hun eerste jaar nog niet eens de helft aan anatomie hebben gehad, en in het geheel geen Geriatrie. Dus we moeten in allerijl gaan lesgeven.

Ik was zo druk met Messenger en Outlook trouwens omdat mijn spyware verlopen is. Het is spannend om geheel onbeschermd, wat computer betreft dan, hier bezig te zijn. Hier op het werk hebben we Wifi, en volgens mij zie ik de virussen van de zender (of ontvanger?) naar mijn argeloze laptop vliegen.
Wel een luxe, Wifi. Leuk om met Rob te messengeren; die lijkt er vanaf zijn werk in Alphen ook volop de tijd voor te hebben. Of valt dit onder verschuiven van prioriteiten vanwege zijn nimmer aflatende zorgen voor mij?

Ik heb inmiddels Magburaka en Makeni geheel verlaten, en woon nu ook in Freetown. Lekker dicht bij strand en zee.
Tot op heden heb ik alle infecties en aanverwante aandoeningen die me belaagd hebben overleefd, en ik verwacht dat mijn gezondheid hier geheel gaat opbloeien na een wat moeilijker tijd in stomend Makeni. Daar is het altijd heel heet (wat niet zo erg is) en vochtig (wat op de lange duur mijn huid veel problemen gaf.

Ik hoor de stem van mijn baas vlakbij.
Dag allemaal!

  • 24 Juni 2010 - 13:08

    Karen:

    Dus het gaat er toch van komen, het les geven. Leuk hoor, dat kan je wel!!
    Heb je een prettige plek in Freetown, om te wonen?
    Jammer dat je baas er aan kwam, ik ben zo nieuwsgierig naar je verhalen. Hier is het nu volop zomer, puffen dus. Maar wel lekker hoor. Je bent dus over 451 dagen alweer terug, zou wel weer ns zin hebben lekker met je te kletsen!
    Ik ga ze aftellen....
    Liefs, Karen

  • 24 Juni 2010 - 14:19

    Els:

    Haaaaai Kiki, leuk om weer van je te horen en wat een avonturen weer. Ik ben uiteraard wel heeeel nieuwsgierig naar de mental health care daar! Hier gaat alles zijn gangetje, en het begint eindelijk lekker te zomeren, heerlijk. Tot nu toe vloog de verwarming nog regelmatig aan. Wat een problemen he, vergeleken met daar natuurlijk helemaal niet. Nou, hou je haaks, zet hem op en blijf gezond, groetjes, Els

  • 29 Juni 2010 - 11:26

    Froukje:

    Kiki,
    Wist niet zoveel gegevens van je, maar in een heimweërige (?) droom is je achternaam naar boven gekomen (en met een beetje hulp van m'n moeder)!! Weg uit kokend Makeni lijkt me geen gekke keus, alhoewel het nu met het regenseizoen misschien iets beter zal zijn qua temperatuur, maar misschien wel nóg depressiever... Lesgeven klinkt goed en spannend, iig iets wat echt nodig is. Ik zit hier in de bieb aan m'n scriptie, de Jalloh's en de Kamara's zijn opeens toch wel heel ver weg jammer genoeg. Moeilijk om er goed in te komen,vooral met de rest van Nederland in chauvinistische- en vakantiestemming...
    Nou goed, ga nu maar weer dagdromen over busreizen, ecolodges en mooie Sierra Leonezen ;).
    Groetjes aan Moses en groetjes van m'n ouders en Maaike!
    Liefs,
    Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 118436

Voorgaande reizen:

18 September 2009 - 21 Januari 2011

Ontwikkelingshulp in Sierra Leone

18 September 2007 - 17 September 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Terug in Sierra Leone

Landen bezocht: